De ce BMW Seria 8 cu motor diesel va fi o alegere problematică

de: Daniel Ștefan
12 07. 2018

BMW seria 8 e tipul acela de mașină la care ai visa. Are două motorizări și una e diesel. Alegerea va fi cel puțin dificilă, date fiind presiunile în UE.

Vânzările de automobile diesel scad de la lună la lună, de la an la an. Scandalul Dieselgate cauzat de Volkswagen în Statele Unite ale Americii a fost un semnal de alarmă ca lumea să se trezească. Pe acest fond, Germania a dat mână liberă primăriilor pentru interzicerea motoarelor diesel, astfel că producătorii auto vor trebui să se orienteze către alte piețe pentru a-și vinde produsele.

În acest context vine anunțul despre BMW seria 8. BMW a anunțat că mașina va fi și în România, cu un motor 840d. Are șase cilindri și dezvoltă 320 CP, transmisie Steptronic Sport cu opt trepte și accelerație de la 0 la 100 km/h în doar 4,9 secunde. În plus, BMW promite un consum de carburant redus de circa șase litri la 100 km.

Vârful de gamă este însă BMW M850i xDrive Coupé cu motor V8 pe benzină cu 530 CP. Consumul este de circa 10 litri la suta de kilometri. Ambele versiuni au sistem de tracțiune integrală xDrive despre care producătorul afirmă că funcționează mai eficient ca niciodată.

De ce e problematic motorul diesel – de la BMW sau alți producători

La începutul lunii iulie, uzina BMW Group din Dingolfing a început producţia BMW seria 8 Coupé. În toamnă, mașina ajunge la vânzare. În România, va costa peste 100.000 de euro, versiunea diesel. Și de aici e problema: versiunea diesel. Acest model premium vine într-o vreme în care vânzările acestor motoare scad, iar problema e pe termen lung, la revânzare.

Totodată, după decizia din Germania, din februarie 2018, se prea poate ca orașele să ia și decizia de-a interzice motorizările diesel. Deocamdată, doar au libertatea de-a face asta, dar nu e o interdicție națională. În egală măsură, pe fondul discuțiilor de a interzice echipările diesel în Europa, mai mulți producători au spus că vor renunța, treptat, la motoarele diesel.

Volkswagen a pornit un scandal care va schimba industria auto în următorii ani. Motoarele diesel sunt primele pe listă. Până și BMW și-a declarat susținerea în martie 2018. Atunci, Harald Kruger, directorul executiv al BMW, a spus că dacă va fi o interdicție în Europa, compania sa va retrage de pe piață mașinile.

Astfel, ne regăsim în prezent, când BMW seria 8 va avea motor diesel în România și alte țări. Este un automobil premium, scump, iar asupra achiziției ar trebui să meditezi destul de mult. Și e valabil pentru orice motor diesel. Același Kruger a spus că motoarele companiei sale sunt pregătite pentru viitor, ceea ce s-ar putea spune și despre Seria 8.

[readmore]

E însă cert că, pe măsură ce Europa se grăbește să mai reducă poluarea, în România încă nu vedem un demers de tipul acesta. Chiar dacă Germania, de exemplu, e o piață mult mai mare decât România pentru BMW și alte companii, țara noastră și altele din regiune vor fi folosite ca piețe de desfacere. Piețe unde contra poluării nu se iau măsuri prea drastice, prea curând.

Ce rămâne de urmărit, pe termen lung, e cât vor mai insista producătorii cu diesel, mai ales pe mașini premium.


Articolul a fost actualizat și editat pe 12 iulie 2018. Au fost adăugate informații despre măsurile anti-diesel luate în Europa, respectiv Germania, și în ce moment se regăsesc BMW și alți producători care încă mizează pe motoare pe motorină.